Ansat
Silkeborg Kommune passer godt på dine oplysninger
Efter databeskyttelsesforordningen skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler oplysninger om dig – uanset om du selv har givet os informationen, eller om oplysningerne stammer fra andre.
1. Silkeborg Kommune er dataansvarlig
Silkeborg Kommune er dataansvarlig for dine oplysninger.
Dine oplysninger vil blive behandlet i Staben Organisation og Personale i Silkeborg Kommune.
Silkeborg Kommunes hovedadresse er Silkeborg Kommune, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Tlf. 89 70 10 00.
2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores Databeskyttelsesrådgiver.
Du kan finde yderligere oplysninger om Silkeborg Kommunes Databeskyttelsesrådgiver via databeskyttelse.silkeborg.dk:
Gå til databeskyttelse.silkeborg.dk
3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at sikre:
Gensidig opfyldelse af ansættelseskontrakten
- Dit krav på at få løn
- Arbejdsgivers krav på arbejdsydelse, herunder faglige krav og krav til samarbejde, herunder kontrolforanstaltninger
Retlige forpligtelser
- Indberetning af løn til indkomstregistret
- Registrering af din arbejdstid, jf. Arbejdstidsloven
- Lovpligtig APV
- Indhentelse af børneattest
- Straffeattester en gang årligt for betroede medarbejdere i IT og andre afdelinger/stabe, som i kraft af deres arbejde har udvidede adgange til brugerkatalog / systemopsætning (NSIS).
Driftsmæssige forhold
- IT-systemers driftssikkerhed
- Trivselsmåling
- Sygedagpengerefusion
- Fx fotos på intranet og internet
Afhængig af den konkrete ansættelse behandler vi evt. også personoplysninger med følgende formål:
- Barsel
- Sygdomssamtaler, sygedagpengerefusion mv.
- Arbejdsskader
- Krisetelefon i forhold til psykologsamtaler/coach
- Registrering af nærved-hændelser, mindre vold, trusler og anden krænkende adfærd samt høje følelsesmæssige belastninger
- Kompetenceudviklingsplaner herunder MUS og LUS
- Kursus og medarbejderudvikling
- Længerevarende uddannelse og orlov
- Medarbejdergoder
- Ansættelse efter serviceloven
- Ekstraordinære ansættelser (Flexjob, Servicejob, Seniorjob mv.)
- Uansøgt afsked / bortvisning / advarsler / tjenstlige samtaler
- Til oprettelse og brugeradgange i kommunens it-systemer, for at du kan udføre dine arbejdsopgaver
- Sikring af adgangsforhold via registrering med nøglebrik
- Tracking via GPS i tjenestebiler samt, når du benytter app-værktøj til kørselsregistrering
- Kriminalitetsforebyggelse og -bekæmpelse
- Arbejdstelefon
- Medarbejderoplysninger på SIKO (intranet): navn, stilling, tjenestenummer, telefonnummer, mail, tilknyttet afdeling, organisatorisk enhed, arbejdsadresse, hvilken leder man er tilknyttet
- Medarbejderoplysninger kan fremgå på hjemmesider: navn, titel/funktion, telefonnummer, mail, tilknyttet afdeling, organisatorisk enhed, arbejdsadresse
- Medarbejderfoto kan fremgå på intranet, hjemmeside, internt i IT-systemer, oplysningstavler eller hvor der er behov for at man ved hvem der er ansat/på arbejde
- Behandling i forbindelse med it-systemet Adoxa, herunder dit navn, e-mail og brugernavn (tjenestenummer)
- Oplysninger om dine pårørende til brug ved nødsituation/uheld
- Modtagelse og behandling af klage over dig
- Sikring af at kommunen modtager en faglig forsvarlig arbejdsindsats
- Whistleblowordning
- Information til den overenskomstbærende organisation
- Konkrete forebyggende kontrolforanstaltninger
Oplysningerne stammer fra dig selv, din nærmeste leder, politiet og andre offentlige myndigheder. Derudover kan de i særlige tilfælde komme fra fx kolleger, borgere, whistleblowordning, samarbejdspartnere eller konkrete forebyggende kontrolforanstaltninger (fx tv- overvågning, adgangskontrol, logning og GPS-tracking).
Vi behandler dine personoplysninger for at udføre den nødvendige sagsbehandling i relation til dit ansættelsesforhold.
Vi behandler desuden oplysningerne for at opnå en effektiv og rationel sagsstyring og for at kunne holde styr på, hvilke sager Silkeborg Kommune har behandlet.
Vi behandler personoplysningerne efter Databeskyttelsesforordningen (forordning 2016/679 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger) og dansk lov på området.
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig i Silkeborg Kommune:
Almindelige personoplysninger, fx:
- Navn
- Adresse
- Uddannelsesforhold
- Registrering af din arbejdstid, jf. Arbejdstidsloven
- Lønoplysninger i forbindelse med lønforhandlinger med TR/faglig organisation
- CPR-nummer
Følsomme personoplysninger, fx:
- Helbredsmæssige oplysninger
- Fagforeningsmæssige tilhørsforhold (fx ved strejke, lockout, bisidder ved samtaler)
- Indhentelse af børne- og straffeattest og eventuelle oplysninger derpå
Vores lovhjemmel er primært databeskyttelseslovens § 12 samt databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b og e for så vidt angår almindelige oplysninger. For så vidt angår eventuelle følsomme oplysninger sker behand-lingen efter artikel 9, stk. 2, litra b og litra f i databeskyttelsesforordningen.
Hvis du er oplyst om indhentelse af børne- og straffeattest, sker behandlingen med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 10. Indeholder sagen oplysninger om strafbare forhold er vores behandling baseret på databeskyt-telseslovens § 8, stk. 1 og stk. 2, nr. 3.
Har vi oplysninger om dit personnummer, sker behandlingen med henblik på entydig identifikation, jf. databeskyttelseslovens § 11, stk. 1.
Hvis du har givet os kontaktoplysninger om dine pårørende sker behandlingen med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, og efter oplysning fra dig selv.
Kontrolforanstaltninger
Udover ovenstående formål foretager vi en række kontrolforanstaltninger i tilknytning til din ansættelse. Kontrolforanstaltningerne fremgår i det følgende:
TV-overvågning
Når du opholder dig på Silkeborg Kommunes område, kan du risikere at blive optaget af kommunens tv-overvågning. Formålet med denne behandling af dine personoplysninger er at forebygge og øge opklaring af kriminalitet såsom tyveri og hærværk samt at øge trygheden for de personer, der færdes i det tv-overvågede område. Målsætningen er at sikre stabil drift og at skabe tryghed for kommunens medarbejdere og borgere.
Vi behandler de oplysninger om dig, som fremgår af optagelserne fra det tv-overvågede område. Det kan fx være almindelige personoplysninger såsom tidspunkt for ophold på det tv-overvågede område eller strafbare forhold og lovovertrædelser, hvis du udfører kriminelle handlinger på optagelserne.
Billedoptagelser fra tv-overvågning, der er etableret for at forebygge kriminalitet, slettes som udgangspunkt senest 14 dage efter optagelsen, jf. Silkeborg Kommunes strategi for videoovervågning.
Se nærmere på siko under Bygninger, biler og service > Forsikringer, skader og ulykker > Risikostyring og forebyggelse > Videoovervågning for kommunen
Ved ulovlige forhold videregiver vi optagelserne til politiet i kriminalitetsopklarende øjemed i overensstemmelse med tv-overvågningslovens § 4 c. Optagelser, der indeholder oplysninger om strafbare forhold, slettes, når de er overdraget til politiet.
Optræder du på billeder, der stammer fra vores TV-overvågning, er vores behandlingshjemmel TV-overvågningslovens § 2a sammenholdt med § 2, stk. 2, § 3a og § 4d. Derudover har vi behandlingshjemmel i databeskyttelseslovens § 2, stk. 4. Såfremt der optages strafbare forhold er behandlingsgrund-laget databeskyttelseslovens § 8, stk. 1 og 2.
Logning af medarbejdernes brug af internet, e-mails og fagsystemer
Kommunen anskaffer kun it-systemer til personoplysninger, som lever op til kravene om logning. Systemejer skal årligt foretage stikprøvekontroller af logfiler, som indeholder personoplysninger.
Når du arbejder i et IT- system, bliver alt hvad der sker i systemet opsamlet i en log. Det betyder, at man ved at kigge i en log kan se, alt hvad du som bruger har foretaget dig.
Logning skal bl.a. sikre muligheden for at kontrollere medarbejdernes færden i IT-systemerne, herunder muligheden for at opdage misbrug/snageri. Der må ikke foretages uberettigede opslag i systemerne. Som ansat må du kun bruge personoplysninger, hvis de er nødvendige for, at du kan udføre dit arbejde, og når det direkte står i en lov, at du har ret til det. Du må fx gerne behandle personoplysninger, når du har et gyldigt samtykke til et bestemt formål.
En log er beskyttet af høj sikkerhed. Det er kun få betroede medarbejdere der har adgang til den samlede log. Loggen anvendes hovedsageligt til fejlfinding i systemet og til efterforskning af eventuelle databrud.
For at dokumentere et korrekt sikkerhedsniveau i behandlingen af personoplysninger, skal systemejer jævnligt foretage stikprøvekontrol i systemets log. Stikprøver af loggen foretages af de opslag, du som medarbejder foretager i it-systemerne.
Systemejer vil præsentere stikprøverne for dig hvis du er omfattet. Dokumentationen for stikprøvekontrollerne arkiveres derefter i kommunens ESDH-system.
Opstår der behov for kontrol med loggen i forbindelse med formodede sikkerhedsbrud, sker dette efter reglerne i IT-sikkerhedshåndbogens kapitel 16.
Behandlingsgrundlag: Databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b-c, medarbejderforholdet.
Brug af privat MitID og erhvervsidentitet for it-brugere
Der ydes en service, at hvis du har glemt dit password, så kan du selv lave et nyt via brug af dit personlige MitID. Hvis du benytter den service, bruger vi dine oplysninger til at foretage en verificering mellem dit dr-nummer og cpr.nr.
I forbindelse med brug af OS2faktor skal du for at opnå enekontrol identifice-re dig med dit personlige MitID. OS2faktor er en 2-faktor autentifikationsløs-ning. Det kan bruges som 2. faktor i et login flow, som et supplement til ens normale brugernavn/kodeord login. OS2faktor finder anvendelse som login løsning til bl.a. AULA og lignende fagsystemer der kræver et højt sikkerheds-niveau ved login.
Når du fratræder og du bliver lukket i IT-systemerne, får du en besked om at din erhvervsidentitet er spærret.
Hjemmel for brug af OS2faktor er NSIS. NSIS står for National Standard for Identiteters Sikringsniveauer. Formålet med standarden er at skabe en fælles ramme for tillid til digitale identiteter og digitale identitetstjenester gennem en række tekniske og organisatoriske krav.
Logning af telefonopkald
Mobiltelefon og fastnet: Vi registrerer forbrugsmønstre, herunder f.eks. ud-landstrafik af hensyn til at koble de økonomisk bedste abonnementer til med-arbejderne og for at kunne følge op på uhensigtsmæssig brug af telefonen.
Din mobiltelefon registrerer lokalt indgående og udgående opkald samt tidspunkterne for opkaldene. Du kan altid selv slette opkaldslisterne i din telefon, og når du afleverer din telefon, nulstiller vi telefonen, så alle data slettes.
Silkeborg Kommune har ikke adgang til logningslister.
Vores lovhjemmel er databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige oplysninger.
Adoxa
Dine medarbejderoplysninger behandles i kommunens systemer, fx Outlook, ESDH-system mv. med henblik på at undersøge, om du har mails, dokumenter mv., der indeholder fortrolige eller følsomme oplysninger om borgerne.
Det gør vi for at hjælpe dig og fordi
- Vi er forpligtede til at overholde GDPR
- Vi skal efterleve IT-sikkerhedshåndbogen
- Vi skal efterleve kommunens administrative retningslinjer
Vi behandler derfor oplysningerne for at opnå en effektiv og rationel efterlevelse af gældende regler for datasikkerhed mv.
Vi gør det i hjælpeværktøjet Adoxa, der automatisk gennemser alle tilmeldte systemer for oplysninger, der evt. skal slettes af dig.
Du vil få en ugentlig mail, hvoraf hjælpeværktøjets resultater fremgår, hvis der er oplysninger og der mangler handling. Herefter kan du selv afgøre, om du skal journalisere i sikkert system, slette eller beholde oplysningerne.
Vi behandler personoplysningerne efter Databeskyttelsesforordningen (forordning 2016/679 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger) og dansk lov på området.
Vores lovhjemmel er databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige oplysninger. For så vidt angår eventuelle følsomme oplysninger sker behandlingen efter artikel 9, stk. 2, litra f.
Indeholder sagen oplysninger om strafbare forhold er vores behandling baseret på databeskyttelseslovens § 8, stk. 1 og stk. 2, nr. 3.
Logning i forbindelse med adgangskontrol til fysiske lokaliteter (adgangskontrol)
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er at sikre en sikker adgang til vores faciliteter og at kunne logge adgange for at have et sporings-system for sikkerhed og administrative formål. Ved brug af nøglebrikker, e-nøgleboks, ID-kort og lignende adgangskontrolsystemer kan vi beskytte vores ejendom/adgang til borgeres private ejendom og sikre, at kun autoriserede personer får adgang.
Vi behandler følgende typer af personoplysninger:
- Dit navn
- Din nøglebriks ID-nummer
- Tidspunkter for dine ind- og udgange
- Logning af adgangshændelser
- Eventuelt billede på ID-kort
Der kan ved konkret mistanke om uregelmæssigheder ske logning af din nøglebrik eller anden elektronisk adgangskontrol til kommunens fysiske lokaliteter.
Hvis der sker noget uhensigtsmæssigt/mistanke, vil man gå ind i loggen og se, hvem der har benyttet sin nøglebrik/ID-kort.
Ved mistanke om lovovertrædelser vil vi videregive ovennævnte oplysninger til politiet.
Vores lovhjemmel er Databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b-c og e.
GPS-sporing af kommunens køretøjer
I Silkeborg Kommune ønsker vi at reducere CO2-udledning ved at gøre kommunens køretøjer grønne og dermed understøtte de politiske klimamål.
For at det sker på den mest fordelagtige måde etablerer Silkeborg Kommune en flådestyringsfunktion for kommunens køretøjer.
Flådestyringssystemet indsamler data via en GPS, som monteres på bilerne.
Afhængig af de konkrete forhold kan GPS-oplysninger også anvendes til overvågning af, hvor medarbejderen har befundet sig på et givent tidspunkt.
Følgende personoplysninger indsamles:
- Medarbejderens DR-nummer
- Dato og tidspunkt for medarbejderens kørsel
- Oplysninger om hvor bilen har kørt og parkeret
- Oplysninger om hvordan bilen har kørt, eksempelvis fart
I systemet vil data blive opbevaret i det løbende regnskabsår plus 5 år frem. Herefter vil alt data blive slettet.
Vi behandler personoplysningerne efter Databeskyttelsesforordningen (forordning 2016/679 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger) og dansk lov på området.
Vores lovhjemmel er databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra e, almindelige oplysninger.
4. Modtagere af dine personoplysninger
Afhængig af de konkrete omstændigheder i relation til din ansættelse hos Silkeborg Kommune videregiver vi eventuelt dine oplysninger til:
- Indtægtsforhold til SKAT, ATP og AUB
- Oplysning om pension videregives til dit pensionsselskab, jf. overenskomsten
- Oplysning om lønforhold videregives til PENSAB
- Oplysning om optjente feriepenge til Feriepengeinfo
- Oplysning om løn til den forhandlingsberettige faglige organisation/tillidsrepræsentanten, til brug ved lønforhandlinger
- Oplysninger om sygefraværsdage videregives til din bopælskommune, hvis der søges om sygedagpengerefusion
- Oplysninger om fravær ved barsels-, adoptions- og forældreorlov videregives til Udbetaling Danmark, hvis der søges om lønrefusion
- Oplysninger til den forhandlingsberettigede faglige organisation ved op-sigelse, jf. overenskomsten.
- Oplysninger til Staben for Økonomi & IT, hvis der skal sendes en regning til dig, fx ved for meget udbetalt løn
- Oplysninger kan blive videregivet til din nærmeste leder i forbindelse med eventuel kontrol af kørsel i kommunens køretøjer. Herudover videregives der som udgangspunkt ikke
- oplysninger, med undtagelse af oplysninger i forbindelse med skader på kommunens køretøj. Her vil op-lysninger videregives til kommunens forsikringsenhed eller evt. din leder.
- Oplysningerne om og antallet af dokumenter med fortrolige oplysninger, som hjælpeværktøjet Adoxa har fundet, kan i nogle tilfælde blive videregivet til din nærmeste leder.
- Oplysninger om dit navn, adresse og tjenestenummer til leverandører af medarbejdergoder, eksempelvis YouSee, Norlys/Stofa mv.
- Kommunernes og Regionernes Løndatakontor får oplysninger om cpr.nr., tjenestenummer, lønoplysninger og fraværsoplysninger med det formål, at der kan sammenlignes lønninger og fraværsoplysninger på tværs af kommuner og regioner.
- Danmarks Statistik får bl.a. cpr.nr., tj.nr., lønoplysninger osv. til brug for statistik.
- Oplysninger om dit navn og cpr.nr. (til brug for login) til Sundhedsordningen, Falck Healthcare
- Oplysninger om navn, cpr.nr. og stillingsbetegnelse på medarbejderne i Psykiatriens Hus videregives til Region Midtjylland, for sikring af adgangsforhold via registrering med nøglebrik
- Oplysninger om navn, tjenestenummer, cpr.nr og beløb til diverse kontingenttræk, eksempelvis Rådhusets Sportsklub
- Oplysninger om navn, tjenestenummer, cpr.nr. og beløb vi trækker til diverse låneforeninger, eksempelvis Lærernes låneforening
- Oplysninger om dit navn og telefonnummer til psykolog/coach i forhold til kriseberedskab og/eller stresshåndtering
- En eventuel anmoder om aktindsigt efter reglerne i offentlighedslovens § 21, bl.a. dit navn, stilling, uddannelse, arbejdsopgaver, lønmæssige forhold og tjenesterejser
Vi videregiver desuden dine oplysninger til databehandlere. Databehandlere betyder i denne sammenhæng, de IT-systemer, vi bruger til at behandle henvendelsen.
5. Opbevaring af oplysninger om dig
Vi opbevarer personoplysningerne fra det tidspunkt du bliver tilbudt ansættelse og op til 10 år efter din fratræden. Når opbevaringspligten udløber, og arkiveringskrav er opfyldt, vil dine oplysninger blive slettet, hvorefter kommunen ikke længere har adgang til dem.
Personoplysningerne opbevares i den elektroniske personalesag og i systemer til håndtering af personale. Data opbevares for at kunne dokumentere, at kommunens forpligtelser overfor dig som ansat er efterlevet. Relevante ledere og administratorer har adgang til oplysningerne.
Oplysninger om dig i Silkeborg Kommunes elektroniske sags- og dokument-håndteringssystem vil blive overført til opbevaring i Silkeborg Arkiv efter reglerne i arkivlovgivningen efter afslutning af den journalperiode, hvori sagen er afsluttet.
Silkeborg Kommune vil i en periode efter afslutningen af den journalperiode, hvori sagen er afsluttet og overført til opbevaring i arkivet, jf. ovenfor, fortsat have adgang til at søge oplysningerne frem i en historisk udgave af journalperioden i systemet. Den historiske udgave af journalperioden slettes senest 10 år efter afslutning af den journalperiode, hvori sagen er afsluttet.
Vær opmærksom på, at vi i helt særlige tilfælde opbevarer bestemte oplysninger om dig i mere end 10 år, efter du er fratrådt. Det gælder fx oplysninger om en eventuel arbejdsskadesag/arbejdsulykke eller oplysninger af betydning for en verserende civil eller fagretlig eller kollektiv arbejdsretlig retssag/voldgiftssag, hvor ankefristen ikke er udløbet.
Disse oplysninger vil først blive slettet, når vi ikke længere har et retligt grundlag for fortsat opbevaring.
I forhold til registrering af din arbejdstid bruges forskellige systemer i afdelingerne, bl.a. SD-Flex, Optima osv. Oplysningerne om din arbejdstid gemmes i 5 år og 4 måneder, også selvom du er fratrådt.
Når du fratræder, lukkes alle adgange til IT-systemer og dine mails slettes. Hvis det bliver nødvendigt at genskabe slettede mails, kan IT gøre det ved en særlig procedure op til 90 dage efter din fratræden.
Data i systemet Adoxa slettes når du fratræder.
Logning af nøglebrikker, der er i NOX-anlæg, gemmes i 90 dage i SIMS. Axiom (Automatisk dørkontrol) gemmes i 90 dage. Alpha Vision Alarm logger 100 hændelser hvorefter der overskrives bagfra. RS Alarm logger 250 hændelser hvorefter der overskrives bagfra. Galaxy Alarm gemmer til den ikke kan have mere, og så overskriver den bagfra.
Logning i Phonio systemet gemmes så længe låsen er i kommunens system.
6. Særligt for tillidsrepræsentanter
Hvis du er tillidsrepræsentant eller fællestillidsrepræsentant, skal du være opmærksom på, at der er indgået standardaftale mellem Silkeborg Kommune og Forhandlingsfællesskabets medlemsorganisationer og tillidsrepræsentanter og fællestillidsrepræsentanters brug af arbejdsgivers it-systemer.
Aftalen finder du her (kræver adgang til kommunens intranet)
7. Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, og en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I helt særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Det bemærkes i den sammenhæng, at arkivformål er at betragte som vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder:
Gå til Datatilsynets vejledning og læs mere om de registreredes rettigheder
Du kan også læse mere om dine rettigheder på databeskyttelse.silkeborg.dk:
Gå til databeskyttelse.silkeborg.dk
8. Overførsler til usikre tredjelande
Silkeborg Kommune anvender Microsoft 365, når vi behandler din sag. Det kan f.eks. være brug af Outlook eller andre Microsoft produkter.
I den forbindelse er vi kontinuerligt opmærksomme på at iværksætte tilstrækkelige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for så vidt muligt at sikre, at beskyttelsesniveauet omkring dine personoplysninger er tilstrækkeligt højt.
I forhold til flådestyringssystemet, vedrørende gps i kommunens køretøjer, drejer det sig om overførsler til Microsoft Azure, som er beliggende i USA.
Vi har søgt at gøre overførslen så forsvarlig som muligt. Det gør vi dels ved at anvende EU-standardkontraktbestemmelser ved overførslen, dels ved kontinuerligt at undersøge sikkerheden og søge, at så få oplysninger som muligt overføres.
Du er velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger.